Pussi...

Jaja...efter mycket påtryckningar så är det väl bäst att man uppdaterar...

Har dock inte så mycket matnyttigt att skriva.

Om det nu är så att jag mot all förmodan har någon hundkunnig människa på tråden så skulle jag behöva lite råd och tips...

Har en hund hemma som är fin på alla sätt och vis men hon vill gärna äta mina katter och det uppskattar inte plastmatten...

Hur fan tränar man bort det?

Kan tänka mig att om det är en medfödd jaktinstinkt så kan det ju vara svårt...

Hon har väl som aldrig träffat katter tidigare som jag har förstått så det är ju superspännande! NOT!!!

Har försökt träna henne idag med att ligga platsad bredvid mig och kissarna och det går bra, så länge katterna sitter blick stilla och jag har ögonen på henne hela tiden, men banne mig om katterna rör sig...smack låter det bara och hinner varken jag eller katterna med så...ja,då är det nog en katt mindre!

Tänkte först att det nog bara beror på att hon triggas av katternas flykt men när jag idag höll i en av dom för glatta livet och erbjöd Akita att nosa på kisse bakifrån (som man brukar göra med valpar) då hann jag nätt och jämnt se läpparna dras uppåt/bakåt innan hugget kom och jag hann precis flytta undan den stackars kissemissen som agerade testpilot...

Slutsats: Hunden är hetero! Gillar alltså inte pussi..

Åtgärd: ?
Katterna är mina bäbisar och dom kommer att gå före en hund som jag "bara" agerar plastmatte till, har hon inte gett sig innan veckan är över så gör jag slut! Så det så!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ida

4 för magen, 1 för magkatarr, p-piller och glädjepiller! :p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback