Fult och slött

Jag säger då som syster yster, what´s the deal med "dagge"?


Jag hatar det ordet, vet inte vad men för mig låter det nästan som ett skällsord och är svenskar verkligen så lata att vi inte ids säga dagis??? Jag menar, det är ju inte ett vidare långt och krångligt ord precis...

Ok, "fritte" köper jag för det är en förkortning som hängt med sen jag var liten själv men vad blir det härnäst?

"Förre" för förskolan...omän jag tyckte att det var bättre med "nollan"...för förskolan var ju nämligen dagis förr...förvirrande värre...

Å sen blir det då alltså "skolle" eller???

Näää...Dagis, förskolan eller nollan om ni hellre vill det, fritte/fritids och skolan, that´s it!!!!

Förresten, frulle...lika fult ord! Så det så!!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Linda L

Kärt barn har många namn vet du.

Postat av: Linda

ja du vännen...ordet mellis då?? o kvällis?? O förskolan är faktiskt dagis än idag...såordet dagis är inte heller rätt...det heter Förskola o fröknarna heter - lärare mot förskolan..så ordet dagis o dagge ska inte finna alls egentligen ::)) men men..som Linda säger kärt barn har många namn ::)) krampå dig!!

Postat av: mamma

Hur är det med din egen Felle.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback