Dan före dan före dan före dopparedan...

Ja och precis som ett barn som väntar på julafton, så känner jag nu.

Min älskade, högt saknade Akira kommer hem på måndag!!!!!!
SOM jag har längtat!

Har varit till mamsen och hämtat hem min låda med hundsaker. ( Tur att man har en klok erfaren mamma som övertalade mig att inte sälja grejerna "för dom kan komma till användning igen" =) )

Har även tagit hem en Segebadenpulka för drag till Akira och Cayenne och en bilbur till Kira.

Hon har en sen tidigare men det är modell xxl och den ryms inte i bilen om jag inte har bakre raden av säten uppfällda.

Så nu är jag fit for fight igen!

Satt och gick igenom alla grejer igår, jäklar vad det är kul!

Tur i oturen att man inte har den fetaste plånkan i världen, för när det gäller att handla hundsaker, och allra helst halsband, borde jag ha en förmyndare. Det finns nog inget roligare!

Jag skulle lätt kunna spendera mina sista kronor på att köpa ett nytt halsband, fastän hunden ifråga redan har sisådär 20 st...men man vet aldrig, det kan komma att behövas =)

Nu måste jag gå med i Bruks och SKK igen, gick ur när jag slutade med hundar för tre år sedan, så jag kan anmäla till kurser och tävlingar.

Har funderat på att anmäla mig till nån kurs i viltspår. Tror Kira skulle gilla det.

Har bara spårat med henne på vanligt spår när hon var valp men hon hade redan då absolut talang för det och med ett viltspår borde hon bli ännu mera taggad.

Akira kommer från föräldrar och farföräldrar som är använda till vildsvinsjakt så förhoppningsvis har hon lite av dem i blodet.

På lördag är det Amstaff träff på hundhuset i Luleå kl 16.30. Hoppas att någon vill och kan följa med mig dit.
Skulle vara jättekul att träffa andra amstaff ägare och deras hundar!

Nä nu vill Pontus ha frukost så det är bäst man fixar det annars börjar mina öron blöda strax....

Ha det bäst!
Thumbnail

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback