Innehållsrik helg...

Ännu en jobbhelg till ända...

Igår var det riktigt mycket att göra, antar att folket haft en trevlig lördagskväll på krogen!.=)

Nu är man ledig till på torsdag igen. Suck, hade gärna jobbat men men...vad är en dag på jobbet??

Idag kommer ju Akira hem så för den skull så gör det absolut ingenting att jag inte jobbar mer än vad jag gör.

Barnfri vecka och allt innebär massa kvalitetstid med lillhjärtat!
Hoppas att det vackra vädret fortsätter så vi kan hitta på en massa bus ute!

Niklas ville dock behålla henne nån dag, han har nog också lite abstinens och behöver få en och annan amstaff-puss (läs:grovhångel) =)

Tur för mig att jag ska få äran att vara med söta söta Mischa idag, då går nog tiden lite snabbare! =)

I Lördags var jag på Amstaff träff på hundens hus, väldigt trevligt att träffa andra ägare av rasen här uppe och knyta lite nya kontakter.

Med en så pass liten ras, är det bra om vi håller ihop och ser efter både varandra och rasen.

Det pratades om att bilda någon sorts grupp som är intresserade av att hitta på olika aktiviteter tillsammans eller bara träffas ibland för trevliga stunder med hundarna och socialträna lite.

Är lite nyfiken på det här med Weightpull, tror jag ska åka upp till Boden någon helg och kika på träningarna.

Sen så skulle det tydligen bli nån helgkurs i viltspår här framöver i Sangis, det lät skitroligt!
Skulle inte kosta vidare mycket heller, ca. 800kr för en helg och då ingår mat och boende och en egen person som lägger spåren åt en! =) Snacka lyx!!!

Har jag inte barnen den helgen så ska jag absolut anmäla mig och Akira.

Just nu väntar jag mest på att folket ska vakna så jag har någon att surra med och kanske gå ut en sväng.
Skulle vara mysigt att hitta en läplats i solen och sitta och mysa och dricka kaffe och surra!

Men här kan det vara svårt just med läan, det blåser rätt mycket då det är så öppna vidder runt omkring...kan hända att Caisa ligger risigt till här framöver, tror hon har det bästa stället på gården.

Nä mina vänner, nu ska jag göra lite nytta innan jag somnar igen...
Ha en underbar dag!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback