Inskolning och bortamatch...

Ja, idag ska vi på första inskolningsdagen på dagis (ja, jag säger dagis) med Rasmus.


Det ska bli spännande, jag tror han kommer att tycka att det är jätteroligt!

Däremot vet jag inte om dte är bra eller dåligt att dom lagt inskolningen under sportlovsveckan då förmodligen ganska många barn är borta.

Visserligen blir det en mjukstart för lilleman men å andra sidan kanske det skulle ha varit lika bra att få träffa alla på plats med en gång så han inte får en chock när han kommer dit sen och det är fullt hus...

Fast det är klart, inskolningen kanske tar mer än 1 vecka, dom brukar kanske räkna med att det ska ta 2 veckor...det är väl lite olika beroende på barnets reaktioner och hur självständiga dom är.


Förresten, kom just på att dom två orden i rubriken inte passade så bra ihop, men det får ni ha överseende med då det var det enda som fanns i min hjärna för tillfället! =)

Vi har sovit hos Nisse inatt, jag och barnen...fick blåsa upp en sån där uppblåsbar "säng" som Anton och Pontus fick dela på då det faktiskt inte finns några sängar kvar här...hihihi

Anton hade vaknat vid 05.00 av att det var slut luft i madrassen och nu klagar han på att han har ont i hela kroppen...

Stackarn hade nog inte ut lika mycket av sleepovern som mamman hade... ;)

Det här med att leva särboliv är inte bara dåligt! ;))

Gruvar mig för denna dag, känner mig lagom mörbultad i kroppen och smarta jag for bort utan att packa ner mina mediciner.
Vilket innebär att det är max en timme kvar nu innan jag är i princip död, gone, braked down...ja ni fattar, iallafall ni med samma skitkropp som jag, typ Caisa!

Får försöka bita ihop medan vi är på dagis och sen blir det rallykalle hem!!!

Vad händer annars i veckan då?

Sportlov och allt, måste försöka aktivera kidsen annars klättrar dom efter väggarna och använder varandra som sandsäckar eller nåt...

Funderade på att åka upp till Leos med Krille och barnen nån dag...tror han pratade om tisdag.

Tycker Leos är lite roligare än Nimbys faktiskt.

Jag misstänker dock att Krille har tänkt sig få en repa på gubbdagis...vet inte om jag var så road av det med typ 5-6 ungar i släptåg...hmmm...

Biltema är visserligen en rolig affär med det mesta man kan tänkas behöva och allt som du inte visste att du behövde men köper det ändå bara för att det råkades vara rätt så billigt...ja ni vet...puh, lång mening!

Nä nu ska jag inmundiga dagen tredje kaffekopp och låtsas att smärtan som kommer krypande bara sitter i mitt huvud...Blääää!!!!

Kramisar

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Linda L

Låter som att du haft en bra kväll med särbon. Däremot så skulle ni haft mer bortamatcher på hemmaplan tidigare. ;) If you know what I mean.

Postat av: Anonym

Vart är djurshoppen?

Är Piteå så stort så man missat en djuraffär?

Upptäckte för nån vecka sen en häst butik också :P Man har dålig koll.

Postat av: Linn Lundströ,

Och så är för snabb för mig själv också, det var jag som skrev tidigare kommentar :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback